جنبش فکری هنری سنما انقلاب

ژان والژان هم مردی تنومند و چهارشانه است و پس از سال‌ها از زندان آزاد شده و خشم شدیدی نسبت به جامعه و بی‌عدالتی‌های آن دارد. اما او کجا و حاج عباسِ فیلم ساعد سهیلی کجا ...

نکبت روشنفکری، سینما را خفه کرد؛ نگاهی بر فیلم گشت دو/ سجاد صلاحی

«آخرش باید رفت و فرار کرد از این جامعه نکبت»! تقریبا تک مضراب اکثر فیلم‌های روشنفکری شده است. فرقی هم نمی‌کند، این نسخه را برای تمام جامعه می‌پیچند؛ زنان، مردان، نخبگان، بی‌سوادان، دارا، ندار، پایین‌شهر، بالاشهر و ... محرومین و پولدارها اجازه دارند در این جامعه برای آنکه شکم خود را سیر کنند از ساده‌لوحی دیگران استفاده کنند و کلاه بر سرشان بگذارند. کار اینان در برابر اختلاس‌های و دزدی‌ها و کلاه‌برداری‌ها و ... اهمیتی ندارد. باید به دنبال دانه درشت‌ها بود. اما ماجرا آنجا وخیم می‌شود که حق خود بدانی. جامعه‌ای که با رمالی اداره شود ارزش اصلاح ندارد. تو هم مثل دیگر دزدها ... بدزد و فرار کن.

ژان والژان هم مردی تنومند و چهارشانه است و پس از سال‌ها از زندان آزاد شده و خشم شدیدی نسبت به جامعه و بی‌عدالتی‌های آن دارد. اما او کجا و حاج عباسِ فیلم ساعد سهیلی کجا ...

 



نقل مطالب پایگاه سینما انقلاب، بدون ذکر منبع غیرمجاز است.

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی پیرامون این مطلب به ثبت نرسیده است.