جنبش فکری هنری سنما انقلاب

ورود او به عرصه سینما با فیلم ایستاده در غبار بود که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، عنوان بهترین فیلم جشنواره  را برای نخستین بار کسب کرد. لازم به ذکر است که این جایزه برای اولین بار در تاریخ جشنواره بود که به یک فیلم اولی رسیده بود.

معرفی فیلم «ماجرای نیمروز»؛ جدیدترین ساخته محمدحسین مهدویان

محمدحسین مهدویان (زاده ۱۳۶۰ - بابلکارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی است. او دارای مدرک کارشناسی سینما( گرایش کارگردانی ) از دانشگاه سوره و همچنین کارشناسی ‎ارشد تهیه‎کنندگی از دانشکده صدا و سیما می باشد.

مهدویان پیش از ورود به سینما، مستندهایی چون مجموعه بیم وامید، تختخواب یکنفره، ملک الموت، پدر، مرگ در نیمه تابستان، ثنا، سه سوی میدان جنگ، دیکتاتور بزرگ و استخوان لای زخم را ساخت. مهم ترین اثر مهدویان پیش از ورود به سینما، مستندتلویزیونی آخرین روزهای زمستان بود که روایتگر زندگی شهید حسن باقری بود که با استقبال بی نظیری از سوی مخاطبان مواجه شد.

ورود او به عرصه سینما با فیلم ایستاده در غبار بود که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، عنوان بهترین فیلم جشنواره  را برای نخستین بار کسب کرد. لازم به ذکر است که این جایزه برای اولین بار در تاریخ جشنواره بود که به یک فیلم اولی رسیده بود.

دومین فیلم  او ماجرای نیمروز بود که برای دومین بار سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۵ را دریافت نمود. ماجرای نیمروز باکسب چهار سیمرغ  بهترین فیلم، بهترین فیلم از نگاه ملی،بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و بهترین طراحی صحنه و لباس، برخلاف برخی پیش بینی ها مبنی بر کنار گذاشته شدن از کسب سیمرغ با رای هیئت داوران بیشترین تعداد و مهم ترین جوایز را کسب نمود. مهدویان در هنگام دریافت سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، این جایزه را مهم ترین جایزه ی جشنواره نامید.



مسائل فیلم:

سینما و رسانه انقلاب در بیان تاریخی معاصر، چگونه می تواند از بیرون بنگرد اما دیگری نشود؟

حجاب معاصرت در روایت انقلاب، چگونه دریده می شود؟

رسانه و سینمای انقلابی چگونه می تواند ثمرات انقلاب را جلوه گر شود؟

لاجرم سینما و رسانه در مواجهه با امر تاریخی، رفت و آمدی میان واقعیت و تخیل دارد. حد و کرانه پرواز خیال در نسبت با واقعیت، تا چه میزان است؟

اخلاق و بسط آن و شیوه های برخورداری از اخلاق در رسانه و سینمای انقلابی (در محصول و در تشکیلات) چگونه محقق می گردد؟

چگونه می توان، پلی میان ظرفیتهای روایی انقلاب اسلامی و رسانه و تصویر برقرار نماییم؟ (مسئله اقتباس از حوادث و موقعیتهای پس از انقلاب)

بسط مفهوم زیستن جهادی در رسانه و سینمای انقلابی چگونه محقق می شود؟

جذابیت ها در سینما و رسانه ابتناء بر کدام نیاز های انسان را دارند و کدام نیاز های نفس، حقیقی است کدام ها کاذب؟




نقل مطالب پایگاه سینما انقلاب، بدون ذکر منبع غیرمجاز است.

دیدگاه ها

هیچ دیدگاهی پیرامون این مطلب به ثبت نرسیده است.